torsdag 28 maj 2015

Det blidde en VAB-dag idag.

Häromdagen tänkte jag tanken att "det var längesen barnen var sjuka. Jag har inte vabbat på jättelänge jöh!" Oh well.. Skulle jag ha tänkt tanken? Nope. BIG NO NO! Fast det är ju lätt att vara efterklok va..

När jag kom och hämtade killarna på förskolan igår sa personalen att Charlie hade varit jättehostig. Och lite trött, gnällig och lite allmänt missnöjd liksom. Hade varit nära att somna i famnen på en pedagog innan lunch. Han brukar inte riktigt vara så. Så jag misstänkte att det var nåt på gång.

Charlie-pöjken hade jättesvårt att koppla av igårkäll, trots att han var hur trött som helst. Somnade först runt 19 som vanligt, men efter bara nån timme vaknade han igen. Han somnade senare i min famn i soffan, och då var klockan runt 22. Vaknade ändå tidigt i morse = hade inte sovit färdigt. Trött, hostig och genomförkyld. Skickar honom INTE till förskolan då, så han och jag är hemma idag.

Runt halv nio somnade han. På morgonen. Så nu hoppas jag att han kan sova tills han är så utvilad han kan bli.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar